Marina Erholan mukaan hyvinvointialueen aloitus sujui kokonaisuutena hyvin, vaikka murheitakin on – Nyt urakoidaan, että mahdollisimman moni saisi ensimmäisen palkkansa oikein

Puhelinpalveluissa on ollut ruuhkaa ja asiakkailla vaikeuksia löytää oikeita yhteystietoja. Henkilöstö taas tuskailee tietotekniikan kanssa. Ict-tukeen on edelleen yli tuhat palvelupyyntöä, mutta tilanteen uskotaan pian helpottavan.

Hyvinvointialuejohtaja Marina Erhola muistuttaa, että kyse on mittavasta muutoksesta. ”Konserniyhtiöt mukaan lukien puhutaan 21 400 ihmisen tehtävien siirrosta. Ymmärrän toki, että jokainen virhe tai puute tuntuu yksittäisestä ihmisestä hankalalta. Me kuitenkin katsomme ja arvioimme hyvinvointialueen kokonaisuutta.”

5.1. 10:51

Pirkanmaan hyvinvointialueen alkutaival on sujunut käsikirjoituksen mukaan. ”Isossa kuvassa kaikki on mennyt hyvin. Ei ole esiintynyt mitään merkittäviä tai laajoja häiriöitä, jotka olisivat vaikeuttaneet perustehtäväämme, eli sosiaali- ja terveydenhuollon ja pelastuspalveluiden tuottamista. Asiakkaat ovat päässeet varsin hyvin palveluiden piiriin”, hyvinvointialuejohtaja Marina Erhola toteaa.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Mainos