Nordean maksuhäiriö on ohitse, osa maksuista on saatu palautettua asiakkaille

20.12.2022 9:12

Nordean palveluissa ollut häiriö on saatu korjattua, tiedotti Nordean asiakaspalvelu Twitterissä tiistaina puoli viiden jälkeen iltapäivällä. Osa maksuista on saatu palautettua, ja loput pyritään saamaan tileille mahdollisimman pian.

Nordealla oli tiistaiaamusta alkaen häiriö, joka vaikutti siihen, että maksut ja palkat kirjautuivat tileille viiveellä.

Aiemmin Nordealta kerrottiin, että häiriön syy oli tiedossa ja sitä korjataan. Osaa suomalaisista asiakkaista haittaava ongelma huomattiin aamuyöllä.

Kyseessä ei ole verkkohyökkäys. ”Häiriön syytä emme voi valitettavasti tarkemmin avata”, kertoo Nordean konserniviestintä sähköpostivastauksessaan.

Verkko- ja mobiilipankki toimivat normaalisti, maksut voivat kirjautua viiveellä, korttimaksaminen toimii normaalisti, sanottiin pankista.

Nordea kertoi puolen päivän jälkeen Twitterissä, että jos häiriö on aiheuttanut taloudellista menetystä, ne korvataan tapauskohtaisesti.

”Käsittelemme vahingonkorvausvaatimukset huolellisesti ja mahdollisimman nopeasti. Lomake ja ohjeet vahingonkorvausten hakemiseen julkaistaan osoitteessa nordea.fi/ajankohtaista viimeistään keskiviikkona 21. joulukuuta”, sanoo Nordean asiakaspalvelu tviitissään.

Nordealla on Suomessa noin miljoona aktiivista henkilöasiakasta.

Päivitys 21.12. klo 8.54: Päivitetty tieto häiriön päättymisestä.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Luitko jo nämä?

Mainos