Potilastietojärjestelmän päivitys hidastaa Nokian kiirevastaanottoa viikon päästä viikonloppuna

Potilastietojärjestelmän päivitys vaikuttaa myös omahoitoviesteihin ja sähköiseen ajanvaraukseen. Ne eivät toimi kyseisenä viikonloppuna.

Potilastietojärjestelmän päivitys tuo hitautta Vihnusaseman kiirevastaanotolle.

13.10. 17:00

Potilastietojärjestelmään tehtävä laaja päivitys saattaa hidastaa kiirevastaanoton toimintaa Vihnusasemalla.

Lifecare-potilastietojärjestelmän päivitys aloitetaan lauantaina 22. lokakuuta kello 8. Päivitys voi hidastaa kiirevastaanottoa lauantain lisäksi sunnuntaina 23. lokakuuta.

Päivityksen aikana potilaiden terveydentilaan liittyviä tietoja ei kirjata digitaaliseen potilastietojärjestelmään, vaan ne tehdään paperille, josta ne siirretään digitaaliseen järjestelmään, kun päivitys on tehty. Tästä syystä toiminta Nokian kiirevastaanotolla voi olla normaalia hitaampaa.

Päivityksessä uudistetaan järjestelmän teknisiä taustoja,  korjataan virheellisiä toimintoja sekä otetaan käyttöön uusia lakisääteisiä ja työskentelyä jatkossa helpottavia toimintoja.  Teknisillä taustamuutoksilla tavoitellaan myös järjestelmän hitausongelmien korjaantumista.

”Jos mahdollista, kannattaa käynnit kiirevastaanotolle ajoittaa viikonlopun päivityksen ulkopuolelle”, kiirevastaanotolta toivotaan.

Lisäksi nokialaisia pyydetään soittamaan kiirevastaanotolle ennen kuin paikalle hakeutumista. Kiirevastaanoton puhelinnumero on 03 5652 1200.

Lauantaina 22. lokakuuta kiirevastaanotto on auki poikkeuksellisesti kello 9–16. Puhelin on auki normaalisti kello 9–18.

Potilastietojärjestelmän päivitys vaikuttaa myös omahoitoviesteihin ja sähköiseen ajanvaraukseen. Ne eivät toimi kyseisenä viikonloppuna.

Omaolo-palvelu toimii päivityksen aikana normaalisti, mutta vastauksissa saattaa olla viivettä.

Luitko jo nämä?

Mainos