Terveyspalveluiden johtaja Minna Luoto kirjoitti avoimen kirjeen kuntalaisille: ”Pyydämme apuasi ruuhkan purkamiseksi” - Uutiset - Nokian Uutiset

Terveyspalveluiden johtaja Minna Luoto kirjoitti avoimen kirjeen kuntalaisille: ”Pyydämme apuasi ruuhkan purkamiseksi”

Kaupungilla on tällä hetkellä takaisinsoittopalvelussa noin 140 numeroa, joihin on soitettu kolme kertaa tai useammin, eikä asiakasta ole tavoitettu.

Minna Luoto vetoaa avoimessa kirjeessä nokialaisiin. Kirjeeseen on koottu keinoja, joilla takaisinsoittopalvelun ruuhkaa voitaisiin helpottaa.

6.9. 5:30

Nokian terveyspalveluiden johtaja Minna Luoto kirjoitti nokialaisille avoimen kirjeen, joka on julkaistu kaupungin verkkosivuilla.

Julkaisemme Luodon vetoomuksen myös Nokian Uutisissa, sillä kirjeeseen on koottu keinoja, joilla moni voi auttaa puhelinpalveluruuhkan purkamisessa. Ongelmia syntyy jo pelkästään siitä, että takaisinsoittoihin ei syystä tai toisesta vastata, ja numeroon joudutaan soittamaan useita kertoja.

Lue Luodon avoin kirje kokonaisuudessaan alapuolelta:

Terveyskeskuksen puhelinpalvelu on ruuhkautunut

Kuten niin monessa muussakin kunnassa, myös Nokialla terveyskeskuksen vastaanottopalveluiden puhelinpalvelu on pahasti ruuhkautunut. Kesälomien loppuminen ja koronan lisääntyminen ovat aiheuttaneet puhelujen määrän valtavan kasvun.

Lisätyövoimaa on palkattu ja palkattaisiin enemmänkin, mutta kuten uutisista tiedämme, maassamme on tällä hetkellä erittäin suuri pula hoitajatyövoimasta.

”Hoitajien haukkuminen, uhkailu ja kiroilu eivät asiaasi edistä. Hoitajamme tekevät kaikkensa kovan paineen alla palvellakseen sinua.”

Teemme parhaamme ruuhkan purkamiseksi ja pyydämme apuasi tähän työhön. Huomioimalla seuraavat seikat autat meiltä palvelun nopeutumisessa:

Ota yhteyttä samasta asiasta vain yhden kanavan kautta. Jos olet jättänyt viestin Omaolon tai Omahoidon kautta, älä jätä enää takaisinsoittopyyntöä. Jokainen yhteydenotto käsitellään ja takaisinsoittopyyntö johtaa yhteydenottoon puhelimitse, vaikka asiasi olisi jo hoidettu sähköisiä kanavia pitkin. Tällä hetkellä nopein tapa saada yhteys on Omaolo (www.omaolo.fi).

Vastaathan, kun sinulle soitetaan. Soitot tuleva joko numerosta 035 652 111 tai soittajana lukee Häme. Meillä on tällä hetkellä takaisinsoittopalvelussa noin 140 numeroa, joihin on soitettu kolme kertaa tai useammin, eikä asiakasta ole tavoitettu. Voimassa oleva takaisinsoittopyyntö estää sinua jättämästä uutta soittopyyntöä, jos esimerkiksi tulee tarvetta ottaa yhteyttä jonkin toisen asian vuoksi.

Soita vain sellaisesta numerosta, johon pääset vastaamaan. Meille on tullut puheluita firmojen numeroista, joihin takaisin soitettaessa puhelu yhdistyy kyseisen firman keskukseen tai takaisinsoittopalveluun, emmekä tavoita soittajaa. Voimme soittaa sinulle myös illalla tai viikonloppuna, minkä vuoksi henkilökohtaisesta puhelimesta soittaminen on tärkeää.

Tarvitessasi kiireellistä hoitoa voit tulla suoraan kiirevastaanotolle Vihnuksen terveysasemalle. Silloin hoidon tarpeen arviointi tehdään paikan päällä. Kiirevastaanotolla hoidettavia asioita ovat sellaiset asiat, joihin tarvitaan apua 1–3 päivän aikana, esimerkiksi:

– pienet tapaturmat

– äkilliset tuki- ja liikuntaelinvaivat

– infektiot (korva- tai silmätulehdus, nielutulehdus, virtsatietulehdus, ylähengitystietulehdus, vatsatauti)

– päänsärky

– vatsavaivat

– lievät allergiaoireet

– ihottumat

– pitkäaikaissairauksien pahenemisvaiheet

– nopeasti kehittyneet mielenterveyden ongelmat

– lievät rintakivut tai rytmihäiriöt, joihin ei liity tajunnan menetystä

Ymmärrämme, että yhteyden saamisen hitaus turhauttaa. Hoitajien haukkuminen, uhkailu ja kiroilu eivät asiaasi edistä. Hoitajamme tekevät kaikkensa kovan paineen alla palvellakseen sinua.

Nokialla 26.8.2021

Minna Luoto

terveyspalveluiden johtaja

Luitko jo nämä?

Mainokset