Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Blogit Kaupallinen yhteistyö Verotiedot

KW:n arvoitus ratkeaa – Puhdasta kahisevaa yhteiseen kassaan

Puhtaasti kotimaisen Kemvit Oy:n toimitusjohtaja panttaa vastausta ja kertoo ensin, miksi lähti kehittämään uudenlaista varainkeruumallia. – Tiedän, miten paljon pyykkiä liikkuva perhe ja vilkkaat, urheilevat lapset teettävät. Siksi pesuaineen pitää olla ehdottomasti kotimaista, turvallista ja taatusti allergiatestattua. Yrityksemme KW-tuotteet ovat ammattikäyttöön suunniteltuja ja oman kemistin tarkalla reseptiikalla valmistettuja. Ne tekevät puhdasta myös kotikoneissa, Juuso Viherlaakso vakuuttaa. Juusolla on pitkä kokemus erilaisesta varainkeruusta niin juniori- kuin aikuisurheilun saralta. Siksi hän halusi rakentaa ketjun mahdollisimman käteväksi sekä myyjille että asiakkaille. Yhteistyökumppanikseen hän sai tutun yrityksen keskeltä Nokiaa. Nokian Väri Oy:n Jonna Vuorinen otti pallon heti vastaan.   Näin homma toimii Futisjoukkueen pikku-Teemu tai työpaikan sählykerhon karpaasi rimpauttaa ovikelloa, esittelee tuotteen ja asiakas kuittaa tilauksen. Parin viikon myyntijakson jälkeen tuotteet tulevat päivässä Nokian Väriin, josta ne noudetaan tilauskaavaketta vastaan. Kätevää ja helppoa. – Joukkueet ovat kiitelleet käytäntöä: nyt kenenkään isän tai äidin ei tarvitse ottaa huolekseen pesuaineiden varastointia omiin nurkkiinsa tilaa viemään. Joukkue saa myytävästä tuotteesta reilun euron litraa tai kiloa kohti. Varainkeruuta helpottaa entisestään se, että Nokian Väri hoitaa tavaran varastoinnin.   Pyykkipulveri – täyttä äijätouhuu! Valittavana on kodin pesuaineita, kuten saippuoita, keittiön pesuaineita ja pyykinpesuaineita. Myös monet aikuisten miesten joukkueet ovat tarttuneet kätevään tapaan kerätä varoja. – Äijille tarjoan kuitenkin kätevintä tapaa. Eli myytävänä on yksi tuote, yksi hinta. Pyykkipulveri. Selvä peli. Ei selityksiä, tykittää Juuso. Juuso kertoo anekdootin elävästä elämästä. Hän istuin kahvilassa ja kuuli viereisen pöydän nelikymppisten äijien keskustelun. Yksi kertoi ostaneensa lapsen joukkueelta kahdeksan kiloa pesuainetta, jotakin kooveetä, oli kuulemma ollut hemmetin hyvää ainetta. – Arvaa, tekikö mieli nousta pystyyn ja kumartaa kiitokseksi. Jäin kuitenkin sivullisena myhäilemään tyytyväisenä. Hei. Yksi juttu vielä. Kemvit on yrityksen nimi, mutta tuotenimi on KW. Mistä tuo lyhenne tulee? – Asiahan on itsestään selvä. Kotimainen Waihtoehto.   Valmistaa pesuaineita ammattikeittiöihin, -siivoukseen, henkilöhygieniaan, tekstiilihuoltoon, maatalouteen, teollisuuteen ja pesuloille Perustettu 1994 100-prosenttisesti suomalainen Työllistää 10 henkeä Liikevaihto 2,6 miljoonaa Omistajat tasaosuuksin Juuso Viherlaakso, Joni Aaltonen ja Jari Löfroos Valmistus ja tuotekehitys Kruunupyyn kunnan Alavetelin kylässä Jälleenmyynti kautta Suomen   Lue lisää: www.kemvit.fi