Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Koronavirus Näköislehti Live Kaupallinen yhteistyö

Mökkiläinen, siisti lomahiuksesi Nokialla ja yrittäjä, kohdenna markkinointiasi

Kesämökkeilyyn kuuluu olennaisesti se, että kotoa mökille otetaan mukaan tavaroita ja elintarvikkeita, joita kesälomalla tarvitaan. Pakataan niin sanotusti auto täyteen. Osa ostaa uimapatjaa, kastelukannua ja haravaa vielä matkan varrelta. Mökkikunnan eläväisyyttä tukee mökkikunnasta ostaminen. Meillä on Nokialla isoja marketteja ja pieniä putiikkeja. Mökin oveen saat kranssin paikallisilta kukkakauppiailta, ne haravat ja uimapatjat saa täältäkin ja lomahiukset voi ennen töihin paluuta siistiä nokialaisissa kampaamoissa. Mökkikunnan palveluiden hyödyntäminen on tärkeää, sillä esimerkiksi Nokian kylissä asukasmäärä paikoin jopa kolminkertaistuu kesän aikana. Mahdollisuus on vähintään tuplata asiakasmäärä kaupoissa, palveluissa ja kuppiloissa. Vastuu palveluiden hyödyntämisestä ei ole pelkästään mökkiläisten. On hyvä kysyä, osaammeko me Nokialla kohdentaa ja markkinoida palveluitamme riittävän hyvin? Onko mökkiläisille tai kesäasukkaille tarjolla omia etuja tai hyötyjä, jotka saisivat nimenomaan mökkiläiset liikkeelle nokialaisten palveluiden pariin? Näkisin etenkin hyvinvointi- ja ravintola-alan yrittäjillä tässä näytön paikkoja. Miltä kuulostaisivat esimerkiksi seuraavat edut: Palaa töihin -hiustenleikkuu kesäasukkaille Mökkiläisen jalkahoito 25 prosentin alennuksella. Aamiaispaketti ja kahvit kaupan päälle mökkiläiselle konditoriasta kello 7-9. Kohdennettu markkinointi sitouttaa asiakkaaksi, sillä se lisää erityisyyden tunnetta. Ja sitähän mökkiläiset ovat, erityisiä.