Ladataan
Uutiset Vaalit Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Blogit Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Tulospalvelu

Nokia näkyy televisiossa parhaaseen katseluaikaan - Paikallisuus korostuu nykyajan suosituissa ohjelmissa

Sadattuhannet suomalaiset seurasivat televisiosta viime perjantaina, kun nokialainen Joonas-Ville Hietaniemi säväytti The Voice of Finland -ohjelmassa. Kyseinen laulukilpailu- ja kykyjenetsintäohjelma on yksi tämän hetken suosituimmista television viihdeohjelmista. Finnpanelin katsojalukujen mukaan se tavoitti edellisviikolla 835 000 silmäparia, ja keskikatsojamäärä esityspäivänä oli 645 000 katsojaa. Viime vuonna samaisen ohjelman voitti niin ikään nokialainen muusikko Jerkka Virtanen. Idolsin ja The Voice of Finlandin kaltaisista formaateista on tullut viihteen valtavirtaa. Ne ovat tämän ajan vastine takavuosien Syksyn Sävelille ja Tangomarkkinoille. Vaikka ohjelmat ovat koko kansan suosikkeja ja suunnattu suurelle yleisölle, korostuu niissä hienolla tavalla paikallisuus. Kilpailijoiden tähän astinen elämä, kotiseutu ja läheiset ovat merkittävässä osassa ohjelmien sisältöä ja markkinointia. Viesti on ikään kuin se, että osaamista ja kykyjä löytyy kaikkialta Suomesta, ei vain pääkaupunkiseudulta. Ja näinhän se on, ja on aina ollut. Nokialla on pitkä perinne valtakunnallisesti tunnetuista laulajista ja viihdealan tähdistä. Onkin hienoa, että nokialta näyttää löytyvän kykyjä myös tämän hetken tarpeisiin. Kotikaupungin staroista, niin uusista kuin vanhoista, kannattaa olla terveellä tavalla ylpeitä.