Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Live Kaupallinen yhteistyö Verotiedot

Toivottavasti nyt julkistettu brändi-ilme tukee Nokian kasvua ja vetoaa sekä Nokialla, Suomessa että kansainvälisesti

Täällä syntyy uutta. Nokialaisilla on ollut nyt päivä aikaa makustella kaupungin uutta iskulausetta. Nokian kaupunki julkisti eilen uuden brändi-ilmeensä, johon kuuluu uusi logo, eli tunnus, slogan ja visuaalinen ilme. Mainostoimisto Villivision toteuttamassa kokonaisuudessa esiintyvät Nokian kaupunkikuvan vahvat elementit, kuten järviluonto ja Nokianvirta. Vaikutteita on otettu myös kaupungin kasvusta, ekologisuudesta ja bio- ja kiertotaloudesta. Slogan voidaan tulkita myös kirjaimellisesti, onhan Nokia väestöltään kasvava paikkakunta. Tunnuksessa ja sloganissa ei ole lähdetty irrottelemaan. Kokonaisuus on hillityn tyylikäs. Siinäkin tosin piilee riski. Ovatko kaupungin brändin ulkoiset tunnukset tarpeeksi mieleenpainuvia? Slogania voidaan kritisoida siitä, että sama teksti sopisi moneen muuhunkin suomalaiskuntaan. Tärkeintä kuitenkin on, että Nokialla on otettu kuntabrändäys tosissaan. Maine on paikkakunnan tärkeä voimavara. Se voi esimerkiksi vaikuttaa suuresti siihen, mistä päin Tampereen kaupunkiseudulle muuttavat tulevia asuntojaan katselevat. Kuntien brändäys on Suomessa suhteellisen tuore ilmiö. Brändin onnistumista ei voikaan heti todeta, vaan se ottaa aikaa. Toimiakseen brändi tarvitsee myös sitä vastaavan todellisuuden. Toivottavasti nyt julkistettu brändi-ilme tukee Nokian kasvua ja vetoaa sekä Nokialla, Suomessa että kansainvälisesti.