Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Blogit Kaupallinen yhteistyö Verotiedot

Nokian kaupunki ottaa käyttöön uusia tekstichat-palveluita – Tavoitteena nopea ja suora yhteys neuvoja antavaan ihmiseen

Nokian kaupunki on ottamassa käyttöön uusia sähköisiä palveluita, joiden kautta kuntalaiset voivat saada vastauksia muun muassa terveyspalveluita koskeviin kysymyksiin. Marraskuun lopulla avataan kahdeksan pikaviestipalvelua, joita varten Nokian kaupungin sosiaali- ja terveyspalveluiden nettisivujen valikoihin on rakennettu etäasioinnin chat-sivustot. –Chattiin liittymiseksi nettisivuilta löytyy vihreä chat-asiakaspalvelukuvake, joka laajenee sitä klikkaamalla keskusteluikkunaksi. Silloin, kun chat-palvelukanava ei ole auki, ohjelmassa on vakioviesti, joka ilmoittaa palvelujonojen olevan suljettuina. Palvelua kannattaa kokeilla rohkeasti, ja otamme mielellämme vastaan palautetta ja kehitysideoita etäasiointiin liittyen. Palautetta voi lähettää minulle, sanoo Nokian vs. hoitotyön johtaja Heidi Leppänen . Nokialaiset ikäihmiset ovat jo päässeet nauttimaan uudesta palvelukanavasta, sillä heille tarkoitettu chat- eli pikaviestipalvelu otettiin käyttöön lokakuun 9. päivänä. Chatin etu on siinä, että sen kautta saa suoran yhteyden alan ammattilaisiin. Tekstichattiin ei tarvitse kirjautua tai rekisteröityä, joten neuvoa voi kysyä nimettömänä. Ikäihmisten chatissa voi saada tietoa vaikkapa palveluihin hakeutumisesta, kotihoidosta tai lähitori Setorin toiminnasta. Samanlainen tekstichat-palvelu otetaan käyttöön myös neuvolassa ja perhekeskuksessa, päihde- ja mielenterveyspalveluissa, työikäisten sosiaalipalveluissa sekä lastenvalvojalla, koulukuraattoreilla ja nuorten AAPO-ohjauksessa. Chattien aukioloajat voi tarkistaa kaupungin nettisivuilta. –Tekstichatit on tarkoitettu lyhyille ja napakoille asioille kysymys–vastaus-tyyppisesti. Jos asiaa ei saa chatissa selvitettyä, chat-asiakaspalvelija voi neuvoa asiakasta soittamaan esimerkiksi oman alueen sairaanhoitajalle.