Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Blogit Näköislehti Kaupallinen yhteistyö

Mielipide: Timo Soini ei viitannut blogissaan Raamattuun

Olen kaima kanssasi samaa mieltä lasten elämän koskemattomuudesta ja naisten hengen pelastamisesta. En myöskään hyväksy uskonnon varjolla tehtävää terrorismia. Etkö kuitenkin vääristele kirjoituksessasi ministerin mielipiteitä? Hän sanoo kielteistä eutanasiapäätöstä hyväksi asiaksi ja pahoittelee, kun lääkäreille ei annettu omantunnonvapautta aborttiasiassa. Vedät ennen kaikkea lokaan Raamatun, vaikka blogissa ei edes viitata siihen. (Soini Ploki 2018, Eutanasiaa eläkeläisille). Sinulla näyttää olevan epämääräistä tietoa Raamatun kirjoista. Sen vanhimmat osat ajoitetaan 1000-vuosituhannen eaa. alkupuolelle ja se on käännetty kokonaisuudessaan 474 kielelle. Vanhimmat käsikirjoitukset ovat Kuolleenmeren kirjakääröjen katkelmat (200-luvulta eaa.), jotka ovat huomattavan yhtäpitäviä keskiaikaisten käsikirjoitusten tekstien kanssa. Vahvin todiste Raamatun puolesta ovat juutalaiset. Ihmiskunnan historiassa suuretkin valtakunnat ovat hävinneet historian hämärään, mutta tuo kansa on monien valloitusten ja hajaannusten jälkeen edelleen olemassa. Heillä on nyt oma demokraattinen valtio! Kaikista Raamatun 66 kirjasta löytyy sanoma Kristuksesta, jota pidetään historiallisena henkilönä. Napoleonistakaan ei ole niin paljon historiallisia todisteita kuin mitä evankeliumit, Josefus ja Tacitus ovat merkinneet muistiin Jeesuksesta. Halvennat kristittyjen uskon. Tämän haluan kuitata 1600-luvulla eläneen matemaatikko, fyysikko ja filosofi Blaise Pascalin argumentilla: ”Johdonmukaisesti Jumalaan uskova ´pelaa elämänsä´ taitavammin – ottaa käytettävissä olevan informaation tarkemmin huomioon ja pääsee siksi ´keskimäärin parempaan´ lopputulokseen – kuin ateisti.” Haluathan olla kuoleman Voittajan puolella - jatketaan keskustelua Nokian NMKY:n miestenpiirissä. Heikki Karppelin