Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Blogit Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Vaalikone Vaalit

Vastine mielipidekirjoitukseen 27.8. Maurinlehdon hautausmaan hoidosta

Kesäkaudella Maurinlehdon hautausmaalla käydään tekemässä seurakunnan toimesta hoitotoimenpiteitä 3–4 kertaa viikossa. Kertaakaan ei vesi ollut loppunut työntekijöidemme mennessä hautausmaalle. Henkilökunta on keskustellut useiden asiakkaiden sekä vettä toimittaneen yhteistyökumppanin kanssa veden riittämisestä ja he ovat kaikki todenneet, että vettä on ollut saatavilla. Asiakkaan kesällä soittaessa veden loppuneen ei välittömästi tehdyssä tarkastuksessa näin kuitenkaan ollut. Tiedossamme on, että ainoastaan juhannuksena vesi oli loppunut. Sää oli silloin viileä. Hautausmaalla on tällä hetkellä viisi vesiastiaa. Vesiastiat ovat hautausmaille asiakaskäyttöön suunniteltuja ja yleisesti käytössä olevia. Vesihuollon järjestämisessä kustannustehokkuuden lisäksi otetaan huomioon muun muassa tilannekohtainen tarve, työturvallisuus ja asiakaspalvelu. Seurakunta on erittäin tyytyväinen vesihuollon järjestäneen yhteistyökumppanin toimintaan. Vuosi sitten kesällä 2017 Maurinlehdon hautausmaalla oleva Bajamaja oli osa henkilöstön sosiaalitilajärjestelyjä. Se pidettiin lukitsemattomana, jotta myös hautausmaalla käyvät asiakkaat saattoivat sitä hyödyntää. Henkilökunnan ja asiakkaiden mielestä Bajamajan asennossa tai vakaudessa ei ollut mitään huomautettavaa. Kesällä 2018 henkilöstön sosiaalitilat järjestettiin toisin. Maurinlehdon hautausmaa on normaalisti ja samoilla kriteereillä hoidossa kuin muutkin Nokian seurakunnan hautausmaat. Rakennuksen kohtalolla ei ole vaikutusta hautausmaan hoitoon. Lomien aikana laitamme puhelimiimme tiedotteen loman kestosta ja sijaisesta yhteystietoineen. Käytämme myös suoraa puhelujen siirtoa niissä tilanteissa, joissa katsomme sen palvelevan asiakkaitamme paremmin.