Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Blogit Kaupallinen yhteistyö Verotiedot

Morjens, matkailija! Pappoiketen Nokialla! Ja klikkaa visitnokia.fi

Mitä Nokiasta pitää ehdottomasti nähdä? River-Golf? Siuron koski? Pinsiön maataide? Panimo? Kylpylä? Tehdassaari? Onhan näitä ja maailman kauneinta nokialaista luontoakin vaikka millä mitalla, kunhan niitä myös markkinoidaan. Siihen tarpeeseen Visit Nokia vastaa. –Visit Nokia on alusta, jonka kautta pystymme tarjoamaan kohteillemme ja toimijoillemme parempaa näkyvyyttä, sanoo Nokian kaupungin elinkeinopäällikkö Tiina Laakkonen . –Tästä tulee hyvä, mutta ei niin, että me teemme sitä vain täällä kaupungilla, vaan yhdessä kaikkien kaupunkilaisten kanssa. Laakkosen mukaan Nokian luontainen vetovoima tiedetään ja tunnetaan paikallisesti, mutta matkailu on asia, jonka mahdollisuuksista olisi hyvä kertoa uloskin päin. –Meillä on paljon hyödyntämätöntä kapasiteettia. On hienoa, että ihan pieniäkin tapahtumia järjestetään, mutta monissa tapauksissa potentiaali on paljon laajempi. Eikä Laakkonen tarkoita pelkästään Tapsan Tahteja tai Nokian Työväen Teatteria. –Muillekin tapahtumille on mahdollista löytää vaikkapa maakunnallista näkyvyyttä, kunhan vain ajatellaan vähän suuremmin. Kaupungin intressi lähteä mukaan Visit Nokiaan on imagollinen. Kun matkailusivustolle paketoidaan kaupungin nähtävyydet, elämyskohteet, urheilu- ja liikuntamahdollisuudet, ostospaikat sekä ravintola-, kahvila- ja majoituspalvelut, kaupungista saadaan tuotua esiin myönteinen ja elinvoimainen kuva. Juuri sellainenhan Nokia on. Siten myös nokialaisyritykset voivat paremmin, liiketoiminta saa puhtia ja mahdollisesti syntyy uusia työpaikkoja. Uuden verkkosivuston keskiössä on tapahtumakalenteri, jonne tapahtumajärjestäjät voivat maksutta ilmoittaa oman tilaisuutensa. Sivusto nostaa esille ajankohtaiset aktiviteetit ja uutiset siitä mitä, missä ja milloin Nokialla tapahtuu. Matkailijat , asukkaat ja yritykset voivat tuottaa sisältöä uusille matkailusivuille julkaisemalla Instagramissa kuvia nokialaisista matkailukohteista ja tapahtumista käyttämällä hashtagia #visitnokia. Etusivulla on some-seinä, joka kokoaa aiheeseen liittyvää sisältöä eri sosiaalisen median kanavista. –Visit Nokia toimii markkinointinimenä, jota käytetään Nokian matkailumarkkinoinnissa, kertoo kaupungin markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Laura Niittymäki . –Visit Nokialle on suunniteltu oma brändi-ilme, joka näkyy uudessa verkkopalvelussa sekä jatkossa myös printti- ja digitaalisessa markkinoinnissa sekä Visit Nokian Facebook- ja Instagram-tileillä.