Aika on pakko varata, mutta ajanvaraus ei toimi

Pirkanmaan alueen TE-toimistot yhdistyivät Pirkanmaan TE-toimistoksi vuodenvaihteessa. Samalla uudistui asioiminen. Suurin osa asioista hoidetaan nyt verkossa tai puhelimella. Virkailijoiden puheille mennään vain ajanvarauksella. Uusi systeemi ei ole sujunut kuin rasvattu. Tämän myöntää myös Regina Saari, joka on Pirkanmaan TE-toimiston työnvälitys- ja yrityspalveluiden palvelujohtaja. Ongelmia on ollut paljon ja palautetta niistä on tullut, ihan aiheesta. Alkuun ajanvarauspalvelu tökki liian vähäisen henkilökunnan vuoksi. Sitten ongelmia tuli myös palvelevan operaattorin kanssa. ? Nyt olemme lisänneet työntekijöitä puhelinpalveluun, mutta operaattorin kanssa on edelleen suuria teknisiä ongelmia. Puhelut katkeilevat, soittajat putoavat kesken kaiken linjoilta. Ongelmatilanteissa Saari kehottaa jättämään yhteydenottopyynnön netin kautta. Siihen luvataan vastata viikon sisällä. Uuden asiakkaan kohdalla aika on 10 päivää. Yhteydenottopäiväksi kirjataan nimenomaan se päivä, jolloin yhteydenottopyyntö on jätetty. ? Yksi palvelu-uudistuksen kulmakivistä on se, että jos ihmisen pitää odottaa, niin ainakin hän saa odottaa kotona. Jos asiakas ei osaa käyttää nettiä, voi hän kääntyä verkkoneuvojan puoleen. Neuvojat palvelevat asiakkaita TE-toimiston toimipisteillä joka päivä ilman ajanvarausta.


Tämä juttu on vanhan sivustomme juttu. Se saattaa olla puutteellinen sisällöltään. Pahoittelemme. Tutustu uusimpiin juttuihimme etusivulla

Etusivullamme juuri nyt: